JARDno-2024-1767
Konsernipalvelujen toimintasääntö § 8 (kaupunginhallitus 17.6.2024, § 165): Viestintäjohtaja johtaa kaupungin viestintä- ja markkinointipalveluita ja
1. toimii hallintosäännön viestintää koskevan pykälän (8 §) tarkoittamana viestinnästä ja markkinoinnista vastaavana viranhaltijana
2. päättää kaupungin käyttämistä viestintäkanavista
3. päättää kaikkia kaupungin yksiköitä koskevista suosituksista ja ohjeista viestintä- ja markkinointiasioissa
4. päättää markkinointiviestinnällisestä yhteistyöstä ja näitä koskevista kumppanuuksista
§ 2 Markkinointiviestinnällinen yhteistyö, toimintatavat ja periaatteet. 25.9.2023. Viestintäjohtajan päätös
Järvenpään kaupunki avasi syksyllä 2024 julkisen haun, jolla etsittiin järvenpääläisiä kumppaneita markkinointiviestinnälliseen yhteistyöhön. Hakija voi olla yhdistys, yritys, tapahtuma tai yksityishenkilö, jolla on mahdollisuus omassa toiminnassaan tarjota kaupungille näkyvyyttä alueellisesti, valtakunnallisesti tai jopa kansainvälisesti.
Kaupungin yhteistyökumppaneiksi haluttiin erityisesti urheilua, liikuntaa ja terveitä elintapoja edistäviä järvenpääläisiä urheilu- ja liikuntatoimijoita, kulttuuria edistäviä järvenpääläisiä kulttuuritoimijoita sekä hyvinvointia ja terveyttä edistäviä yhdistyksiä ja yhteisöjä.
Yhteistyökumppanihaku oli auki Oma Järvenpäässä 4.- 24.11.2024.
Saapuneet hakemukset
Markkinointiviestinnällisten yhteistyökumppanien hakuun jätettiin hakuajan päättymiseen mennessä yhteensä 26 hakemusta. Haettujen kumppanisopimusten rahallinen arvo kaikissa sopimuksissa yhteensä oli 162 083 euroa.
Kumppanien valitseminen
Järvenpään kaupungin työntekijöistä koostuva nelihenkinen raati kävi hakemukset läpi ja peilasi niitä kaupungin tavoitteisiin. Raati arvioi hakemuksissa kuvattua näkyvyyden määrää, laatua sekä esitettyjä ideoita yhteistyömuodoiksi.
Raati piti tarkoituksenmukaisena valita markkinointiviestinnällisen yhteistyön kumppaneiksi vain pienen määrän toimijoita, jotta heidän kanssaan pystytään tekemään aidosti kaupungin näkyvyyttä edistävät sopimukset.
Kumppanivalinnassa painotettiin hakemusten sisältöä (etusijalla konkreettiset yhteistyöehdotukset) sekä kumppanin tarjoamaa tosiasiallista näkyvyyttä ja sopimuksen siihen tuomaa lisäarvoa.
Raadin arvion perusteella päätöksen markkinointiviestinnällisen yhteistyön kumppaneista tekee viestintäjohtaja. Markkinointiviestinnälliseen yhteistyöhön vuodelle 2025 varattu yhteensä 20 000 euroa päätettiin jakaa kuudelle (6) hakijalle.
Päätän, että
1) Vuoden 2025 markkinointiviestinnälliset yhteistyökumppanit valitaan liitteen mukaisesti.
2) Valittujen kuuden (6) kumppanin kanssa tehdään erikseen sopimus markkinointiviestinnällisestä yhteistyöstä. Sopimuksessa määritellään yhteistyön muodot.