§ 2 Digitaalisen asiointialustan hankinta

Lataa 

JARDno-2024-588

Päätöspäivämäärä

16.4.2024

Päätöksen tekijä

Tietohallintojohtaja

Päätöksen peruste

Toimivalta perustuu kaupunginjohtajan viranhaltijapäätökseen § 10/v.2019 Konsernipalveluiden taloudellisen toimivallan delegoinnista 1.5.2019 alkaen. 

Kuvaus

Hankintaprosessi

Nykyisen asiointiratkaisun korkeiden kehitys- ja käyttökustannusten vuoksi päädyttiin syksyllä 2023 tekemään markkinakartoitus vastaavista alustoista. Kartoituksessa läpikäytiin kuusi eri alustaa/ratkaisua, joista valinta kohdistui DigiExpress ratkaisuun, joka on kustannuksiltaan huomattavasti tämänhetkistä ratkaisua edullisempi. 

DigiExpress-asiointialusta mahdollistaa Järvenpään kaupungin tavoitteet kuntalaisen keskityn asiointipalvelun kehittämiseksi. Alustalle voidaan toteuttaa kaikki kaupungin digitaaliset palvelut, mikä mahdollistaa kuntalaisille helppokäyttöiset, saavutettavat ja käyttäjäkokemukseltaan yhtenäiset digitaaliset palvelut. Alusta tukee myös asiointien keskitettyä käsittelyä, seurantaa ja raportointia, joka nopeuttaa kuntalaisen asioiden hoitamista. 

 

Taloudelliset vaikutukset

Hankinnan kattohintainen arvo 48 kk:n sopimuskaudella on 57 600 euroa. 

Päätös

Päätän

1. valita digipalvelualusta toimittajaksi Resus OÜ:n.

2. että hankinnasta tehdään sopimukset ajalle 1.5.2024 - 30.4.2028, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassolevana 6 kk irtisanomisajalla.

3. että sopimus allekirjoitetaan vasta, kun tämä päätös on saanut lainvoiman.

4. sopimus sitoo kaupunkia vasta, kun molemmat osapuolet ovat sopimuksen allekirjoittaneet ja

6. että optiovuosien käytöstä päätetään eriksee

 

Allekirjoitus

Tietohallintojohtaja

Organisaatiotieto

Konsernipalvelut