Kuvaus
Lähtökohdat ja hankinta
Hankinta perustuu kaupunkitekniikan johtajan päätökseen 14.2.2022 § 6.
Rakennuttajatoimisto HTJ Oy toimii Ainolan aluekeskus vaihe 1 rakentaminen rakennuttajakonsulttina. Rakennuttajatoimisto HTJ Oy on esittänyt 3.3.2023 lisätyötarjousta 2. Lisätyötarjouksen 2 perusteena on ollut suunnitelmissa esiintulleet epäselvyydet ja muutokset, jotka ovat lisänneet ajankäyttöä vaativia selvityksiä ja palavereja. Suunnitelmamuutokset ja lisä- ja muutostöiden käsittely sekä alkuperäiseen toimeksiantoon laajentuneet urakka-alueet ja rakennustyöt ovat lisänneet konsultin työmäärää ja ajankäyttöä. Urakan työt oli aikataulutettu päättymään joulukuussa 2022 ja urakka-aika on sovittu tämän jälkeen päättymään toukokuun loppuun 2023. Lisäksi urakan lisä- ja muutostyöt ovat aiheuttaneet viivästystä urakan välitavoitteeseen ja se aiheuttaa myös tarvetta valvontaan sekä rakennuttamis- ja turvallisuuskoordinaattorin tehtäviin. Tämän johdosta rakennuttajakonsultin työmäärä on lisääntynyt sovitusta toimeksiannosta.
Rakennuttajatoimisto HTJ Oy:n lisätyötarjouksen 2 mukainen tavoitehinnan korotus on 17 972,50 euroa (alv 0%). Kaupunkitekniikan johtajan päätöksen 14.2.2022 § 6 mukaisesti toimeksiannon alkuperäinen hinta on 38 855,00 euroa (alv 0 %) ja lisätyötarjous 1A hinta on 15 918,50 euroa. Toimeksiannon uusi tavoite- ja kattohinta on 72 746,00 euroa (alv 0%).
Hankinta perustuu voimassa olevaan EU-dynaamisen hankintajärjestelmän, Infrarakentamisen rakennuttamispalvelut vuosille 2020-2024 (kaupunginhallitus 2.3.2020 § 39) puitesopimukseen. Toimeksianto toteutetaan voimassa olevan puitesopimuksen mukaisin sopimusehdoin.
Hankinnan yhteyshenkilönä toimii kaupunkitekniikan rakentamispalveluiden rakennuttajapäällikkö varahenkilönä rakentamispalveluiden projektipäällikkö.
Taloudelliset vaikutukset
Lisätyö 2 yhteensä 17 972,50 euroa ( alv 0 %).
Kustannuksista 62 % 11 142,95 euroa osoitetaan Järvenpään kaupungin investointikohteelle 1862033003 / 1869041106 0002 ja 38 % 6829,55 euroa osoitetaan Järvenpään Veden investointikohteelle 1862033003/ 1869041106 0002 / 1860009204.
Laskuissa tulee esiintyä tämän päätöksen diaari, pykälä ja päivämäärä.
Lisäksi laskussa tulee esiintyä tiliöintitiedoissa investointikohteen numero 1869041106 0002.
Jotta laskujen käsittelyä voidaan automatisoida, tulee laskulla esittää pakollisena tilaajan viitetieto 1862033003.Tilausviitenumeron tulee olla verkkolaskudatassa finvoice-kentässä BuyerReferenceIdentifier.
Lisätietoa verkkolaskudatan vaatimuksista sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@sarastia.fi.
Puitejärjestelyyn perustuvaan hankintaan ei saa hakea muutosta valittamalla, jollei markkinaoikeus myönnä asiassa käsittelylupaa hankintalain 146 §:n mukaisesti. Lupa on myönnettävä, jos asian käsittely on lain soveltamisen kannalta muissa samanlaisissa asioissa tärkeää, tai siihen on painava, hankintayksikön menettelyyn liittyvä syy.