Valmistelija
Heli Vastamäki, viestintäjohtaja, heli.vastamaki@jarvenpaa.fi
Perustelut
Järvenpään kaupungin brändiuudistusprojekti on ollut käynnissä viime keväästä asti. Uutta brändiä on tehty tiiviissä yhteistyössä kaupunkilaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Projektissa on ollut erilaisia osallistavia vaiheita, kuten brändin kivijalan muodostaminen käyttäjäkyselyiden avulla sekä brändikonseptiehdotusten kommentointimahdollisuus.
Brändityöryhmänä on toiminut viestintä- ja markkinointiryhmä, jossa on edustus kaikilta kaupungin palvelualueilta. Yhteistyökumppanina brändiprojektissa on ollut mainostoimisto Ohoi Creative Oy.
Brändiprojektiin ohjausryhmänä on toiminut puheenjohtajien jaosto, jolle on esitelty brändityön väliraportit 12.6. sekä 27.8.2019. Brändikonpseptiehdotus on esitelty ohjausryhmälle 26.11. Lisäksi brändikonseptiehdotus on esitelty kaupunginhallituksen iltakouluasiana 18.11.2019.
Ehdotus
Esittelijä
Olli Naukkarinen, kaupunginjohtaja, olli.naukkarinen@jarvenpaa.fi
Kaupunginhallitus päättää hyväksyä liitteen mukaisen brändikonseptin, joka sisältää Järvenpään uuden brändin kulmakivet, brändi-identiteetin sekä peruslinjaukset visuaaliseksi ilmeeksi ja puhetavaksi.
Käsittely
Tiia Lintula poistui esteellisenä tämän asian käsittelyn ajaksi. Esteellisyyden peruste 28 § 1 mom kohta 4.
Päätös
Hyväksyttiin ehdotuksen mukaisesti.