§ 4 Lepolanväylän katusuunnittelu ja Lepolanväylän sillan rakennussuunnitelmien laatiminen, hankinta

Lataa 

JARDno-2023-424

Päätöspäivämäärä

3.4.2023

Päätöksen tekijä

Suunnittelupäällikkö

Päätöksen peruste

Järvenpään kaupungin hallintosääntö (KV 21.6.2021 § 53). Kaupunkikehityksen palvelualueen toimintaohje ja toimivallan siirtäminen (Kauke 3.11.2022 § 86). Talouden rahamääräiset ratkaisuvaltarajat 1.12.2021 alkaen (Kauke 28.10.2021 § 97)

Kuvaus

Lähtökohdat ja hankinta

Järvenpään kaupunki on käynnissä Ristinummen (21.) kaupunginosassa Ainolan aluekeskuksen yhteyteen siirtyvän aseman seudun ympäristön katu- ja rakennussuunnitelmien sekä silta- ja taitorakenteiden suunnittelun (JARDno-2022-2175, 13.12.2022 § 49).

Suunnittelun edetessä on katsottu tarpeelliseksi mitoittaa ja laatia Ainolan asemaseisakkeen länsipuolelle koko Lepolanväylän katualuetta koskeva katusuunnitelma. Katutilassa on tarpeen huomioida yllä olevan toimeksiannon (jkpp -yhteys ja kaukalorakenne) lisäksi tulevan Lepolanväylän katuyhteyden tilatarpeet sekä siihen liittyvä siltarakenne. Kadun liikenteen tilatarpeiden lisäksi katualueen kuivatuksen periaatteet tulee ratkaista sekä ympäristö yhteensovittaa tulevaan rata-alueesseen ja sen tuleviin toimintoihin koko katualueen laajuudelta.

Suunnittelualue on voimassa olevan asemakaavan mukainen (Ainolan aluekeskus, kv 13.6.2022 § 46, kaavatunnus 210009, Järvenpää).

Järvenpään kaupunki on pyytänyt tarjouksen WSP Finland Oy:ltä Lepolanväylän katusuunnittelusta välillä Siltavahdinkatu-Aallottarenpolku sekä siihen liittyvästä Lepolanväylän sillan rakennussuunnitelmien laatimisesta.

WSP Finland Oy on antanut tarjouksen 14.3.2023.

Hankinta perustuu voimassa olevaan Yhdyskuntatekniikan suunnittelupalveluiden puitesopimukseen 2019-​2021 (JARDno-​2018-​786,​ kaupungin hallitus 8.1.2018 § 239). 2. optiokauden käyttöönoton päätös 29.11.2022 § 45. WSP Oy on puitesopimuksen osa-​alueella 7 (Katusuunnittelu ja kadun rakennussuunnittelu sekä siihen liittyvä vesihuolto-​ ja yleisten alueiden suunnittelu) etusijajärjestyksessä toinen.

Työ on tarkoituksenmukaista tilata WSP Oy:ltä,​ sillä WSP Oy on laatinut Ainolan aluekeskukseen ja asemaseisakkeen ympäristöön liittyvät yleisten alueiden suunnitelmat. WSP Oy:llä on näin ollen paras tuntemus ko. alueesta.

Hankinnan yhteyshenkilönä toimii suunnittelupalveluiden projektipäällikkö.

Taloudelliset vaikutukset

WSP Finland Oy:n 14.3.2023 antaman tarjouksen kattohinta 54 200€ (alv. 0%). Kattohintaa ei saa ylittää ilman tilaajan suostumusta.

Kustannukset jakautuvat Järvenpään kaupungin sekä Järvenpään Veden kesken. Järvenpään kaupungin kustannukset 50 200€ (alv. 0 %) osoitetaan investointikohteelle 1862033003 / 1869041106_0009 / 1860009220. Järvenpään Veden osuus 4 000€ (alv. 0 %) laskutetaan suoraan Järvenpään Vedeltä.

Laskuissa tulee esiintyä tämän päätöksen päivämäärä, pykälä, diaarinumero ja viittaus voimassa olevaan puitesopimukseen Yhdyskuntasuunnittelun puitesopimus 2019-2021 JARDno-2018-786 sekä sopimusnumero 2018.110.6.

Sopimusnumeron täytyy olla finvoice -kentässä Agreeldentifier.

Laskulla esitetään pakollisena tilaajan viitetieto 1862033003.

Tilausnumeron tulee olla verkkolaskudatassa finvoice -kentässä BuerReferenceldentifier.

Lisäksi laskuissa tulee esiintyä tiliöintitiedoissa investointikohteen numero 1869041106_0009.

Lisätietoja verkkolaskudatan vaatimuksista on saatavissa sähköpostiosoitteesta etiski@sarastia.fi.

Puitejärjestelyyn perustuvaan hankintaan ei saa hakea muutosta valittamalla, jollei markkinaoikeus myönnä asiassa käsittelylupaa hankintalain 146 §:n mukaisesti. Lupa on myönnettävä, jos asian käsittely on lain soveltamisen kannalta muissa samanlaisissa asioissa tärkeää tai siihen on painava, hankintayksikön menettelyyn liittyvä syy.

Päätös

Edellä esitetyin perustein päätän, että Järvenpään kaupunki tilaa WSP Oy:n 14.3.2023 antaman tarjouksen mukaisesti Lepolanväylän katusuunnitelman ja Lepolanväylän sillan rakennussuunnitelmatyön kattohintaan 54 200€ (alv. 0 %).

Allekirjoitus

Vt. suunnittelupäällikkö Miia Haikonen

Organisaatiotieto

Kaupunkitekniikka